ПОРАДНИК ЧИТАЧУ

ЮНИЙ ДРУЖЕ!

Цей порадник навчить тебе цінувати і любити книгу як свого друга, порадника і вчителя; розкриє чарівний світ книги, її багатства і розмаїття. Тож візьми його в руки, прочитай і вирушай у чарівну країну її Величності Книги.

Пам’ятка читачеві

Люба дитино! До тебе це слово!

Перед тобою – скарбниця чудова,

Мудрих порад невичерпне джерельце,

Книгу люби і душею, і серцем.

Не гоже бруд заносити в науку –

Простягуй книзі лише чисті руки.

Якщо ти хочеш книгу всю читати,

Не змушуй сторінки в ній випадати,

Відтак книжки не слід перегинати.

Друг твій – книга – буде гарним,

І новеньким і охайним,

А для цього будь уважним,

Не забувай речей в ній зайвих.

Краще витрати хвилину,

Та візьмися й до путя

Попідклеюй всі сторінки,

Книзі дай нове життя!

Візерунчасту закладку

Книзі подаруй на згадку.

Ще й обкладинку вдягни, Життя книзі збережи!

ІЗ СКАРБНИЧКИ МУДРОЇ КНИГИ

- Книга – друг школяра.

- Книги читати – багато знати.

- З книгою дружити – у добрі і щасті жити.

- Хто багато читає – той багато знає.

- Книга вчить,як на світі жить.

- Книга допоможе у труді, виручить у біді.

- У Землі супутник – Місяць, у людини книга.

Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників:

- Пам’ятай, що бережливе ставлення до книги – завдання державної ваги;

- Одержавши підручник, обгорни його;

- Слідкуй за чистотою книги, не читай під час їжі, не бери брудними руками;

- Не загортай сторінок, а користуйся закладкою;

- Не роби на сторінках підручника поміток, записів тощо;

- Не клади в книгу олівці, інші товсті предмети: від цього рветься палітурка;

- Читаючи підручник, не згортай його палітурками одна до одної: від цього сторінки підручника розпадаються;

- Слідкуй за станом книги, своєчасно ремонтуй її;

- Пам’ятай: підручник повинен служити учням не менше 5 років і бути чистим, цілим;

- У кінці навчального року своєчасно повертай підручник своїй рідній школі тільки у відмінному стані, бона нього чекають твої молодші товариші;

- Бережи свого вірного, мудрого друга – книгу!

ЗАПОВІДІ ЧИТАЧА

1. Пам’ятай, що читання – одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не «між іншим».

2. Навчися користуватися змістом.

3. Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг читай із закладкою,повертайся іноді до прочитаного.

4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.

5. Закриваючи книгу (навіть прочитавши тільки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, втішило, вразило, здивувало.

6. Постарайся самостійно розібратися у всьому, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках.

7. Книга добре і надовго запам’ятовується, якщо її зміст розповісти другові, батькам.

А тепер давайте пограємо у гру «Відгадай з якої казки».(Проведення вікторини по українським народним казкам. Перегляд слайдів).

Більшість із вас правильно відповідали на запитання. Коли ви станете читачами бібліотеки, будете читати багато книг, то обов’язково запам’ятовуйте їх назви та авторів. Ми часто будемо грати в літературні ігри.

Сьогодні добре поводились в бібліотеці, тому я пропоную подивитися українську народну казку.

Бібліотека чекає з радістю вас. До нових зустрічей!

Звичайно ж проблема дитячого читання існує не тільки в нашій країні. Наприклад французки психологи для того щоб заохотити школярів до читання запропонували оригінальну модель-хартію, де головним пунктом є : "За кожним школярем безумовно зберігається: право взагалі не читати; право читати, стрибаючи зі сторінки на сторінку; право відкласти недочитану книжку; право читати все без обмежень; право читати де завгодно; право читати вголос; право закрити нам рота з усіма нашими повчаннями." Можливо і нам потрібно звернутися до цієї моделі....

"Кілька порад як зацікавити дитину читанням"

- Намагайтеся, щоб індивідуальне читання стало потребою дитини. Тому подавайте їй приклад, показуючи, як вам подобається читати. Тримайте вдома, в робочому кабінеті велику кількість книг та журналів. Нехай ваші діти бачать Вас за книгою кожного дня.

- Давайте дітям дивитися ваші книжки. Читайте їм уривки з неї вголос.

- Вибирайте і приносьте дітям книги, які відповідають їхньому віку та індивідуальним потребам (заняття спортом, догляд за тваринами), включаючи сюди і художню, і довідкову та пізнавальну літературу.

- Вибирайте в бібліотеці книжки разом з дітьми. Дуже важливо вибирати про що читати. Якщо дитина читає неохоче, вибирайте книжки, сюжети яких змусять її всміхнутись. Якщо ви ще й спробуєте виразно прочитати кілька цікавих розділів, дитина обов"язково зацікавиться книгою.

- Зацікавте дітей яким - небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання, і, головне, подобається їм. Конструюйте, грайте в настільні ігри, оскільки такі заняття потребують читання інструкцій, а надалі й потреби в більш повній інформації.

- Заохочуйте дітей до листування з друзями, родичами, навіть з уявними улюбленими героями.

- Розповідайте дітям про книжки, які ви читали в дитинстві, пропонуйте їм самим складати казки, вірші, історії. Записуйте їх в окремий зошит, прикрашаючи його малюнками. Пізніше дитина сама захоче перечитати ці записи вам або своїм друзям, брату, сестрі.

- Не карайте дітей за будь - яку провину читанням.

Перше знайомство з бібліотекою


Урок – екскурсія для учнів 1 класу

Мета: дати учням поняття: бібліотекар,читач; познайомити з правилами користування бібліотекою, різноманітністю книг у бібліотеці; виховувати любов до книги і бережливого ставлення до неї.

Обладнання: в бібліотеці організовані виставки книжок для першокласників. Бібліотека підготовлена до зустрічі нових гостей – читачів.

Хід уроку:

1. До учнів звертається бібліотекар:

Сьогодні, діти, ви прийшли в кімнату, на дверях якої написано «Бібліотека». Бібліотеку часто називають будинком, в якому живуть книги. Дійсно, тут у нас багато книг, кожна стоїть на полиці і чекає, коли її візьмуть і прочитають. У багатьох з вас вдома є свої книги, які ви вже прочитали. Давайте згадаємо, які книги ви вже знаєте. (Діти називають книги).

Так, це дуже цікаві книги, вони є у нашій шкільній бібліотеці. (Бібліотекар показує декілька книг і розповідає про них дітям).

У бібліотеці книги видають читати додому. До них приходять діти, такі, як і ви, кличуть до себе в гості. Не надовго – на тиждень чи два. Книжечки радіють. Вони люблять мандрувати з школярами, знайомитися з новими читачами. Деяким книжкам сподобалось в гостях. Їх бережно обгортали, між сторінками клали яскраву закладку, щоб швидше знайти останню прочитану сторінку. Відпочивали вони на чистих столиках і в шафах. Ось які вони, подивіться! (Демонструє чистенькі книжечки).

Але кільком книжечкам жилося погано. «Мене ногою під диван запхнули» (говорить одна книжечка). «Мені сторінки пом’яли » - друга книжка. «Мене брали брудними руками і тепер я така негарна» - каже третя книжка. Отож, щоб подібне не трапилось з вами і вашими книжечками, потрібно знати правила поводження з книгою. (інтерактивна дошка).

Запам’ятайте такі правила:

- Беріть книжку лише руками чистими руками;

- Не перегинайте книжку – від цього випадають її сторінки;

- Не кладіть у книгу олівці та інші предмети, щоб не рвалися обкладинки;

- Не загинайте сторінки, а користуйтеся закладками;

- Не читайте під час їди;

- Щоб книжка була чистою і довго вам служила, обгорніть її.

А зараз проведемо екскурсію по бібліотеці.

Бібліотекар наголошує на призначенні читального залу, абонементу, розповідає про правила користування бібліотекою, правила поводження в бібліотеці та режим роботи.

Ось у нас висить плакат, на якому написані правила користування нашою бібліотекою. Постарайтесь їх запам’ятати. (Бібліотекар читає правила, діти за ним повторюють).

Кiлькiсть переглядiв: 1440

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.